Storasyster

Min storasyster Johanna flyttar till Dublin i morgon bitti. Det slog mig inte förrän nu att hon faktiskt ska åka. Ett hårt slag av saknad rätt i magen. Klumpen är stor och tårarna är inte långt borta. Det känns rätt konsigt att hon flyttar. Visst, detta är inte första gången, men då har man alltid vetat att hon kommer hem. Nu gör hon inte det.

Johanna har alltid funnits där. Ni vet, sånt man inte berättar för mamma och pappa, berättar man för henne. Vi vet många hemligheter om varandra, och vi litar på varandra.

Jag har alltid sett upp till Johanna. Hon har alltid haft finare kläder än mig, fler par skor och alltid verkat cool.
Hon har en helt härlig, något utflippad personlighet, men hon är bäst. Vågat göra saker, som jag aldrig skulle vågat.

För mig är Johanna världens häftigaste person.

Jag älskar dig, Storasyster <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0