Nu talar jag flytande gotländska.

Om det nu vore så väl, för den dialekten är väl så härlig? Jag är hemkommen från gotland igår, riktigt bra har det varit. Varit fast på en ö med fader, Jatta och älskade pojkvän. Har varit på gotland en gång innan, då på sommaren. Men fy vad vackert det är mitt i skogen, utanför civilisation på vintern. Riktigt mysig stuga bodde vi i, och mycket förlorande i plump och poker. Men älskling ska få igen för det där! jag har färdtas 6 timmar sammanlagt på Titanic. Livrädd. Men jag dog inte. Tur var väl det. Bilder kommer nästa vecka.

Sitter med storasyster och kollar på det som ska föreställa Melodifestivalen. Petra Mede har nog en psykisk störning, och melodifestivalen förstördes när tvåtusentalet började. Circus vill jag kalla det. Hon försökte nyss skrämma Alxander Bard med en bild på Carola, och visst lyckades hon. Vem blir inte av rädd av Carola?  Och sen en grek/ryss som sjöng på ett språk man inte förstår. Misslyckat. Suck.

Men sen ska det bli filmtittande. Hot chick går på tv idag. Världens bästa chick-flick eller vad? Smörpopcorn och läsk. Mums! Sen ska jag och syster ligga och trängas i min lilla säng, det känns som att jag kommer att lägga mig i soffan sen. men det går ju alldeles utmärkt att dela säng med älskling. Äsch, detta ska nog gå bra.

Gud, vilken circus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0