Oh nej

Sitter hemma hos Bästis nu och väntar på mat. Det nalkas kyckling hehe..
Det är spännande att åka buss, idag har jag bevittnat detta:

1, det är nog tanternas dag idag. Ett stort sällskap tanter satt på bussen när jag gick på och senare på varje hållpalts gick det på en eller flera tanter.
2, Biljakt. Vid Ramlösa station kom det en lite blå bil körande i alldeles för hög hastighet för en rondell och två minuter senare kör en polisbil med blåljus efter den. Tror jag..
3, En familj med en otroligt ohyfsad unge. Den lille killen satte sig bredvid mig på bussen innan. Fine tänkte jag och tittade ut genom fönstret. Men eftet en liten stund märker jag att den lilla killen sparkar på mina fötter. Hans pappa säger åt honom att sluta men han fortsätter. Och det räcken inte med att sparka mig på fötterna, nej nej, han ska klättra på sätet, lägga sig i mitt knä och störa. Tillslut tar pappan bort kilölen och jag kan åter njuta av min bussfärd. Nu ska vi äta och sen göra ve oss. Vi gör Landskrona idag. Vi ses där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0