Sorgligt men sant

För några dagar sedan fick jag ett sms av min präst. Han skrev att till hösten ska han börja jobba på Mallorca. Bara sådär. Jag visste först inte vad jag skulle svara så jag svarade inte på hans sms. Det har jag fortfarande inte gjort. Vad svarar man på något sådant? Jag blev ledsen. Riktigt ledsen. Han har varit min präst sedan min konfirmation för 3 år sen.
När man tänker på ordet präst, så tänkte jag förr att det var en gammal gubbe men vitt skägg, ganska sträng och var inte så öppen för andra tankar än bibeln. Sådan är inte Ploff. Han är rolig, förstående och inte på något sätt tvingar en att tro. Helt enkelt en idealpräst.
Det kommer bli så tomt utan honom i kyrkan. Jag kommer sakna dig Per-Olof!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0