Stekt gröt typ..

Idag har mamma varit duktig och gjort ugnspannkaka. Jag älskar det och ville hjälpa till. Jag mätte upp mjölk, knäckte ägg, fyllde på mjöl i mjölskålen. (applåd tack)
När maten är framdukad och ska ta en bit glider den bara av stekspaden. Hmm, när jag väl lyckas fånga upp biten ser jag hur allt ser grått ut. Jag häller på lite lingon och tar en bit. Nej, något är inte rätt. Det smakade gröt. Och såg ut som cement. Inte gott. Mamma skyndar ut i köket för att värma chili con carne, men väluppfostrad som jag är äter jag upp det som ligger på min tallrik. Jag tar även en bit till. Vad hände då? Vad gjorde vår ugnspannkaka till cement? Jo, mamma använde lantmjöl i stället för vanligt vetemjöl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0