Valkaos

Nu när det snart är val, diskuterar vi detta rätt mycket i skolan eftersom nästan hela min klass ska rösta. Har kommit fram till att politik är ett väldigt känsligt ämne. Det går inte att säga något utan att få höra varför jag inte ska på just det paritet. Vad hände med yttrandefriheten? Vad hände med att respektera en annans åsikt? Det är bara Max som vet vad jag ska rösta på och jag berättade det för honom för att han inte bryr sig. Han respekterar mitt beslut. Jo, jag vet att man ska kunna stå upp för det man tycker, men jag orkar inte att andra ska lägga sig i så mycket. Jag är själv väldigt nyfiken och frågar ofta vilket parti någon ska rösta på. Vissa gånger svarar de med ett parti eller så säger de att de inte vill berätta. Visst, jag vill väldigt gärna veta MEN jag respekterar om jag inte får det. Herregud, så känsligt allt med politik är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0