Vem är förvånad?

Inte jag i alla fall. Jag var stensäker på att SD skulle komma in i riksdagen. Man kan ju undra varför. Vi pratade väldigt mycket om det i skolan idag och vild diskussion utbröt. Jag har starka åsikter, både för och emot SD. Och idag fick klassen höra dom och jag alla andras. Jag vet inte om jag tycker att det är så dåligt att SD kom med i riksdagen. Nu kanske Sveriges riksdag börjar ta tag i saker. Uppenbarligen är svenska folket inte nöjd med invandrarpolitiken och protesterade genom att rösta på SD. Inte fel enligt min åsikt. Jag påstår inte att jag tycker att det är bra, UTAN nu kan kanske Alliansen göra något åt det. Det handlar inte om att kasta ut någon från landet, det handlar om att inte ta in flyktingar i det antal vi gör idag. Såhär, det känns kanske elakt att säga att man ska avvisa krigsdrabbade flyktingar, men det går inte att ta in alla! Snälla, ta inte detta på fel sätt! Allt jag säger är att det finns en anledning till varför SD är med i riksdagen nu, och nu är det upp till Alliansen att göra det bästa av det. Vad som händer nu är bara att vänta och se, men jag personligen kan inte tänka mig att saker blir värre än vad det varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0